Jag kan i princip börja varje månad med ett stort OJ! 
 
I månad två år tvåtusentretton hände det en hel del. Jag minns så väl att jag och lilleman lekte hemma hos KJ, vid den här tidpunkten pratade vi väldigt mycket om framtiden, vart bär den? Redan då visste vi (trodde vi!) att vi skulle flytta till Borås, chansen var otroligt stor. Men så den här fredagen, som när vi vaknade på morgon egentligen var som vilken dag som helst. Det enda spännande på schemat var att KJ skulle ha medarbetssamtal med sin chef. Alltid spännande enligt mig! Senare på eftermiddagen ringde KJ och känslan innan jag ens hade svarat sa mig att det blir inte Borås. 
 
Det blev dubbelt upp, det blev Kalmar och Karlskrona. Om det var mycket i livet innan så blev det definitivt mer nu! Lite smått kaos är definitivt ett milt uttryck. 
 
I slutet av januari målade jag om mitt kök och bestämde mig även för att åter flytta till stan, så jag sa upp lillemans och min lägenhet, satte honom på kö till dagis inne i stan. Vad jag inte visste då var att när lilleman och jag (för en gångs skull) var hemma hos oss så skulle KJ komma och knacka på dörren efter att hyrt en bil enbart för att ta sig till oss och be oss flytta in till honom, men hej världens bästa alla hjärtans dag present! 
 
Efter det samtalet var vi i princip ingenting hemma i min lägenhet, vi byggde istället upp en trygg tillvaro hemma hos KJ. Februari var en tuff månad, vi alla tre hade väldigt lite tid tillsammans men det fungerade trots det väldigt bra. Förutom en massa jobb och resande för KJ's del så var väl lillemans sömnlösa nätter det mest frustrerande. 
 
Det stundade firande av en 30-åring och jag i min värld tyckte jag att det bästa jag kunde ge honom var en överraskning av hans vänner! Tyvärr så blev det worst fail ever, mer om det i april! 

Kommentera

Publiceras ej