Grattis syrran på födelsedagen! 

Igår läste jag blondinbellas inlägg om vardagsinställning, jag har att jobba på så att säga. Om hittills har jag verkligen försökte tänka på två sätt då det dykt upp saker som jag i allt det just nu med all säkerhet blivit negativ av. 

Som...

Ringde barnomsorgen i Borås igår, fick reda på att vi inte kommer få dagis till lilleman förrän 5/4 om jag inte får jobb vill säga. Då trollas det fram en plats. 

Hade jag inte precis innan läst det där med inställning hade jag blivit helt knäckt och halvt galen. Ist skrattade jag mig igenom tårarna över att hamna i moment22...

Säga vad man vill men det kändes bättre trots vetskapen om hur svårt det kommer bli att helhjärtat söka jobb och inte ha lilleman på dagis. Han är som en hök på mig. 

Allt ovan skrevs igår men dagen var inte den bästa så det blev aldrig något avslut!

Syrran fyllde år igår så vi körde en vända till Blekinge, det bjöds på smörgåstårta och barnen bjöd på massa bus. Vi hade med oss en trött kille hem! 


Kommentera

Publiceras ej